21 OCT 23. Memòries de les dones de MATET.

Cartell promocional de l’activitat.

El 15 de octubre es el Dia internacional de les Dones Rurals. La força de les dones mou el món rural. Són clau per a evitar la despoblació i impulsar el desenvolupament del territori jugant un paper decisiu en la innovació a tots els nivells.

Són necessàries mesures que impulsen la incorporació de les dones als sectors econòmics de l’àmbit rural, millorant les seues condicions de vida, reconeixent-les professionalment i fomentant la seua participació en la presa de decisions.

Continuar leyendo «21 OCT 23. Memòries de les dones de MATET.»

07 OCT. Plomes es ruta. Sensibilització sobre les aus. ESLIDA.

Foto: Marta Canós.

El primer cap de setmana d’octubre se celebra el Dia dels Ocells, aquest 2023 sota el lema «Disminueixen els ocells, augmentem la realitat, protegir els ocells és a la teua mà«, amb la finalitat de conscienciar sobre els problemes de conservació de l’avifauna espanyola. D’altra banda, el dia 14 d’octubre se celebra el Dia Internacional dels Ocells Migradors per a sensibilitzar sobre les amenaces a les quals s’enfronten els ocells al moment de migrar, la seua importància ecològica i la necessitat de preservar la vida salvatge.

Segons el Llibre Roig dels Ocells d’Espanya el 56% dels ocells avaluats presenta problemes de conservació (per un estat d’amenaça confirmat o pel desconeixement que encara es té d’elles) i el 25% (90 espècies) de l’avifauna espanyola es troba amenaçada i inclosa en categories de risc d’extinció.

Continuar leyendo «07 OCT. Plomes es ruta. Sensibilització sobre les aus. ESLIDA.»

Campanya 25 ANYS PER A TU.

El pròxim 𝟐𝟗 𝐝𝐞 𝐬𝐞𝐭𝐞𝐦𝐛𝐫𝐞 𝐝𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟑, es compliren exactament 25 🅰️🅽🆈🆂 de la declaració del Parc Natural de la Serra d’ Espadà. 🎉🎉Desitgem compartir aquesta celebració i, amb motiu d’aquest aniversari, des del parc hem preparat una sèrie d’activitats per a festejar-lo amb tot el que ens vulga acompanyar.

La proposta està englobada dins del Projecte de Dinamització 🅣🅔🅡🅡🅘🅣🅞🅡🅘 🅔🅢🅟🅐🅓À, i comptem amb el suport de la 𝐔𝐧𝐢𝐯𝐞𝐫𝐬𝐢𝐭𝐚𝐭 𝐉𝐚𝐮𝐦𝐞 𝐈 𝐝𝐞 𝐂𝐚𝐬𝐭𝐞𝐥ló, a través del Programa d’Extensió Universitària.

Volem fer partícips, en aquest aniversari, a les diferents associacions, entitats i persones que tenen relació amb l’àmbit territorial del parc natural i organitzar amb elles activitats que abasten una part de l’espai natural protegit.

ᕼem dissenyat cinc activitats per a posar en valor les característiques ambientals, culturals i patrimonials del parc natural, comptant amb persones que coneixen i treballen en aquesta serra. El disseny de la proposta servirà també per a fer 𝗱𝗶𝗳𝘂𝘀𝗶ó 𝗱’𝗮𝗹𝗴𝘂𝗻𝗲𝘀 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝘀 𝗶𝗻𝗶𝗰𝗶𝗮𝘁𝗶𝘃𝗲𝘀 que es desenvolupen en els 19 pobles del parc natural.

La informació de les activitats estarà a la pàgina web del parc natural:

https://parquesnaturales.gva.es/es/web/pn-serra-d-espada/serra-d-espada